TOIMITUSEHDOT

TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Siementarha Oy (y-tunnus 2901052-8) täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa (lukuun ottamatta Ahvenanmaata). (Selvitämme Ahvenanmaalle myyntiin liittyvää byrokratiaa ja myynti tulee toivottavasti mahdolliseksi myöhemmin.) Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan tulee ennen tilausta tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Siementarha Oy ei vastaa sivustolla mahdollisesti olevasta virheellisestä hinta- tai varastotiedosta ja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Myymme siemeniä vain ei-kaupalliseen viljelyyn kotipuutarhureille. Vastaamme kaikista tuotteistamme maksettuun hintaan saakka.

Siemenluettelossa ja verkkokaupassa olevat lajikekuvaukset ja viljelyohjeet perustuvat pääosin omiin kokemuksiimme viljelystä Naantalin Livonsaarella. Asiakkaan on syytä ottaa huomioon, että kasvuun ja satoon vaikuttavat siementen laadun lisäksi monet muutkin tekijät, kuten maaperä, paikalliset sääolosuhteet ja kasvukauden aikaiset viljelytoimenpiteet. Siemenet tulee säilyttää ennen kylvöä kuivassa ja korkeintaan normaalissa huoneenlämmössä (max +22°C). Toimintamme kehittämiseksi ja siementen laadun parantamiseksi otamme mielellämme vastaan palautetta.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan välityksellä osoitteesta www.siementarha.fi. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet, tilauksen hinta sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Tilaamalla Siementarhan verkkokaupasta asiakas antaa luvan tietojensa tallentamiseen Siementarhan asiakasrekisteriin. Siementarha käsittelee kaikki asiakastiedot luottamuksellisesti, eikä luovuta niitä kolmansille osapuolille ilman asiakkaan erikseen antamaa lupaa (tarkempia tietoja tietosuojaselosteessa). Tilaamisen yhteydessä asiakas sitoutuu voimassa oleviin toimitusehtoihin, jotka koskevat kaikkia verkkokaupan tuotteita.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden lähetyskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voit maksaa suomalaisten verkkopankkien kautta. Maksunvälittäjänä toimii Checkout Finland Oy.

Voit maksaa seuraavien pankkien kautta: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

Toimitusaika

Tilaukset toimitetaan postitse ja ne pyritään lähettämään viiden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Toimitusaikojen viiveistä ilmoitetaan henkilökohtaisesti sähköpostitse tai puhelimitse.

Saatavuustiedot pyritään pitämään niin ajan tasalla kuin mahdollista, jotta muutoksia tilattuihin tuotteisiin ei tulisi. Mahdollisissa ongelmatilanteissa otamme yhteyttä ennen tilauksen postitusta sähköpostitse tai puhelimitse, jotta voimme sopia puuttuvan tuotteen korvaamisesta toisella tai maksun palauttamisesta tilille tai tuotteen arvon hyvittämisestä seuraavan tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja toimituskulut

Tilaukset toimitetaan Postin kautta kirjeenä. Kaikkiin alle 50 euron tilauksiin lisätään pakkaus- ja lähetyskuluina 5 euroa. Yli 50 euron tilaukset toimitamme ilman pakkaus- ja lähetyskuluja (jos tämä ei näy kassalla, ilmoitathan siitä meille).

Peruutus- ja palautusehdot

Kuluttajasuojalain mukaisesti kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä kauppa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä myyjälle. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla vahingoittumaton ja avaamattomassa alkuperäispakkauksessaan. Palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Palauttaessasi käyttämättömän ja myyntikuntoisen tuotteen saat tuotteen hinnan takaisin, mutta et toimitus- ja postituskuluja.

Kun palautettavat tuotteet on vastaanotettu, tilauksen maksu palautetaan suoraan tilillesi tai hyvitetään lahjakorttina palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen, viimeistään 14 vuorokauden sisällä siitä kun vastaanotamme tuotteet. Jos haluat hyvityksen rahana, muista ilmoittaa tilinumerosi kaupan peruutuksen yhteydessä.

Mikäli tilattu tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, tulee siitä ilmoittaa viipymättä joko sähköpostitse osoitteeseen info(at)siementarha.fi tai puhelimitse arkipäivisin numeroon 040 462 5024, niin sovimme menettelystä. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti tilauksen saavuttua. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan. Mikäli paketti on vahingoittunut postissa ja tuotteita on hävinnyt tai ne ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi Postille.

Tilaukset toimitetaan postitse ja ne pyritään lähettämään viiden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Kaikkiin tilauksiin lisätään pakkaus- ja lähetyskuluina 5 euroa tilauksen koosta riippumatta.